Sorry, this entry is only available in Ελληνικά.
The 45th anniversary of Rush‘s Fly by Night album and the band’s first major headlining tour will be commemorated with official limited-edition screenprints by Barry Ament.
In December 1974, Rush recorded its second album, Fly by Night, with its then-new drummer Neil Peart. With the addition of Peart, “suddenly, it was a very different band”, said bassist / vocalist Geddy Lee. “Once we had Neil with us, so much changed in the way we wrote music and the way we presented it. And from that point on, it felt like we could do anything.” Guitarist Alex Lifeson agreed: “In many ways, the second album felt like a new start for the band.”
Rush supported Fly by Night with a 70-city U.S. and Canadian tour that covered from February to June 1975, opening for rock legends Kiss and Aerosmith. They also performed their first major headline shows across Canada, including a sold-out show in Toronto at Massey Hall for 4,000 people.
Main Edition – $75.00 / Swirl Foil Edition – $125
18″ x 24″ inches
Five (Main) & Six Color (Swirl Foil) Screenprints
Holographic Authenticity Sticker on Back
Hand Signed & Numbered by Barry Ament (Ames Bros)
Peart not only had a hand in the lyrics, he also became the ‘graphic arts supervisor’ for the classic album cover.
Peart said: “One of the first lyrics I submitted to Alex and Geddy was Fly by Night, and when the time came to make our first album together, we decided that was a good title (our other candidate was Aurora Borealis, so we probably made the better choice). As a bird lover since childhood, I remembered an illustration of a snowy owl swooping down toward the viewer with fierce eyes, and I suggested an image like that for the cover, maybe with the northern lights in the background. It fell to me to talk on the phone to the record company artist in Chicago, and try to describe this picture in words. In the same way that writing those few lyrics for the band would lead to me becoming the band’s chief wordsmith, that phone conversation led to me becoming the ‘graphic arts supervisor.’”
Η 45tη επέτειος από την κυκλοφορία του Fly by Night των Rush και από την πρώτη μεγάλη headlining περιοδεία της μπάντας θα εορταστεί με μία επίσημη limited-edition αφίσα από τον Barry Ament.
Τον Δεκέμβριο του 1974 οι Rush ηχογράφησαν το δεύτερο album τους, Fly by Night, με τον νέο τότε drummer τους, Neil Peart. Με την προσθήκη του Peart, “ξαφνικά γίναμε μία διαφορετική μπάντα”, λέει ο μπασίστας / τραγουδιστής Geddy Lee. “Από τότε που είχαμε τον Neil μαζί μας, άλλαξαν πολλά στον τρόπο που γράφαμε μουσική και στο πώς την παρουσιάζαμε. Και από εκείνο το σημείο νιώθαμε ότι μπορούσαμε να κάνουμε τα πάντα.” Ο κιθαρίστας Alex Lifeson συμφωνεί: “Για πολλούς λόγους το δεύτερο album ήταν ένα νέο ξεκίνημα για την μπάντα.”
Οι Rush προώθησαν το Fly by Night με μία περιοδεία σε 70 πόλεις των Η.Π.Α. και του Καναδά από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Ιούνιο του 1975, ανοίγοντας για τους Kiss και Aerosmith. Έπαιξαν επίσης για πρώτη φορά ως headliners στον Καναδά, με χαρακτηριστική τη sold-out συναυλία στο Massey Hall στο Toronto μπροστά από 4000 ανθρώπους. As Ultimate Classic Rock so eloquently put it: “Neil Peart wasn’t just the new drummer; he was the spark that pushed them to greatness.”
Main Edition – $75.00 / Swirl Foil Edition – $125
18″ x 24″ inches
Five (Main) & Six Color (Swirl Foil) Screenprints
Holographic Authenticity Sticker on Back
Hand Signed & Numbered by Barry Ament (Ames Bros)
Ο Peart δεν έγραψε μόνο στίχους, αλλά ήταν υπεύθυνος και για το εξώφυλλο του album.
Ο Peart είχε πει: “Μεταξύ των πρώτων στίχων που έγραψα και έδωσα στον Alex και τον Geddy ήταν αυτοί του Fly by Night και όταν ήρθε η ώρα να κάνουμε το πρώτο album μαζί, αποφασίσαμε πως ήταν καλός τίτλος (ο άλλος υποψήφιος τίτλος ήταν Aurora Borealis, οπότε μάλλον κάναμε τη σωστή επιλογή). Επειδή ήμουν λάτρης των πουλιών από παιδί, θυμήθηκα μία ζωγραφιά μιας Χιονόγλαυκας (κουκουβάγια του χιονιού) να εφορμά προς τον προς τον θεατή με άγρια μάτια και πρότεινα μια τέτοια εικόνα για το εξώφυλλο, ίσως με τo Βόρειο Σέλας στο παρασκήνιο. Μίλησα στο τηλέφωνο με τον καλλιτέχνη της δισκογραφικής εταιρείας στο Σικάγο και προσπάθησα να περιγράψω αυτήν την εικόνα με λόγια. Με τον ίδιο τρόπο που η συγγραφή αυτών των λίγων στίχων για το συγκρότημα θα με οδηγούσε να γίνω ο κύριος στιχουργός της μπάντας, αυτή η τηλεφωνική συνομιλία με οδήγησε να γίνω ο υπεύθυνος εξώφυλλων.”