Συνέντευξη: Agusa

Oι Agusa αποτελούν μία από τις περιπτώσεις  συγκροτημάτων που επιβεβαιώνουν ότι η μουσική μπορεί να πάει μπροστά πατώντας και με τα δύο πόδια στο παρελθόν. Το ντεμπούτο τους “Högtid” και το περσινό “Två” αποτελούν ιδανικές αποδείξεις του ισχυρισμού αυτού και η επερχόμενη εμφάνισή τους με τους δικούς μας Methexis δεν μπορεί παρά να αναμένεται με μεγάλη ανυπομονησία. Οι ίδιοι μας είπαν πολλά και ενδιαφέροντα για την μπάντα, το progressive rock και τη σύγχρονη μουσική γενικότερα.


Ερωτήσεις: Ηλίας Γουμάγιας, Δημήτρης Καλτσάς

Agusa2Είναι ιδιαίτερη η χαρά μας για αυτή τη συνέντευξη, όχι μόνο γιατί αγαπάμε τη μουσική των Agusa, αλλά και γιατί αυτή η κουβέντα γίνεται λίγες ημέρες πριν από την εμφάνισή σας στην Ελλάδα. Αν δεν κάνω λάθος αυτή είναι το πρώτο live για όλους σας στη χώρα μας, σωστά; Τι περιμένετε από αυτό το live;

Ναι, είναι η πρώτη φορά! Είμαστε πολύ χαρούμενοι και ευγνώμονες για την ευκαιρία να παίξουμε στην Ελλάδα και το περιμένουμε με μεγάλη ανυπομονησία! Δεν έχουμε συγκεκριμένες προσδοκίες,  απλά θα απολαύσουμε τη βραδιά και θα παίξουμε όσο καλύτερα μπορούμε.

Η μουσική σας αποπνέει έναν έντονα jamming χαρακτήρα και πνεύμα ελευθερίας, στοιχείο που περιέργως φαίνεται να ενισχύει αντί να χαλαρώνει τη σύνθεση με την αυστηρή έννοια. Πώς το καταφέρνετε αυτό; Ποια είναι η δημιουργική διαδικασία ενός κομματιού των Agusa;

Προσπαθούμε να ισορροπήσουμε τα δομημένα μέρη με κομμάτια/στοιχεία jamming στο ενδιάμεσο. Έχει να κάνει περισσότερο με την αίσθηση της σύνθεσης, τη ροή της μουσικής καθώς παίζουμε όλοι μαζί και ακούμε ο ένας τον άλλο. Αναπτύσσουμε έτσι μια “συλλογικότητα”. Αυτό άλλωστε σημαίνει για μας  ο παλμός της δεκαετίας του ’70. Tο να παίζουμε μαζί, ένα σύνολο διαφορετικών ατόμων σαν ένας άνθρωπος. Τηλεπάθεια σε μουσικό σκηνικό.

Επισκέφτεστε ακόμα την περιοχή Agusa απ’ όπου πήρατε και το όνομά σας;

Δεν θα το λέγαμε αυτό. Πήγαμε επειδή ο Dag, ο πρώην ντράμερ μας, έμενε εκεί. Από τότε που άφησε τη μπάντα δεν τον βλέπουμε ιδιαίτερα και τώρα πια έχει μετακομίσει κάπου αλλού.

Έχετε κλασσική παιδεία, jazz παιδεία ή είστε αυτοδίδακτοι;

Είμαστε αυτοδίδακτοι σε μεγάλο βαθμό αν και η Jenny σπούδασε παραδοσιακή σουηδική μουσική για αρκετά χρόνια.

Το ντεμπούτο σας “Högtid” ψηφίστηκε από τους συντελεστές του ProgRocks.gr ως το κορυφαίο album του 2014 (κλικ). Έχει περάσει πλέον αρκετό διάστημα από την κυκλοφορία του. AgusaΜε βάση την αποδοχή από κοινό και κριτικούς, μπορείτε να φανταστείτε αυτό το album ως ένα prog classic μετά από κάποια χρόνια;

Δεν γίνονται πλέον άλμπουμ “κλασσικής prog” μουσικής! Την δεκαετία του ’70 γινόταν, αλλά τώρα; Μάλλον όχι. Απλά ελπίζουμε ότι θα αντέξει όμορφα στο χρόνο και εμείς θα νιώθουμε περήφανοι για τη μουσική μας μετά από αρκετά χρόνια.

Στην αντίστοιχη ψηφοφορία μας για το 2015, κορυφαίο album αναδείχθηκε το εξαιρετικό ντεμπούτο των Hooffoot (κλικ), στους οποίους συμμετέχει ο κιθαρίστας σας, Mikael Ödesjö. Η progressive rock και ψυχεδελική μουσική ακμάζει σήμερα στη Σουηδία και τη Σκανδιναβία γενικότερα και η συγκεκριμένη σκηνή ίσως είναι η πιο ενδιαφέρουσα παγκοσμίως σήμερα. Πού εντοπίζετε τα αίτια αυτής της ακμής; Ποιες μπάντες ξεχωρίζετε από τη Σκανδιναβία σήμερα;

Απ’ ό,τι φαίνεται η νοσταλγία παίζει μεγάλο ρόλο σήμερα και η αναζωπύρωση της prog rock μουσικής είναι μέρος αυτής της τάσης αλλά θα διαρκέσει ή όλο αυτό είναι απλά ακόμα μία μανία; Στη Σκανδιναβία ενημερωνόμαστε για τις νέες τάσεις πολύ γρήγορα και επιμελέστατα. συνεπώς υπάρχουν πολλές μπάντες αυτή τη στιγμή ποικίλης ποιότητας αλλά σίγουρα χωρίς χρήματα! Αυτό είναι και λιγάκι ευλογία, γιατί κρατά σε απόσταση τους χρυσοθήρες. Πάντως μας αρέσουν οι Den Stora Vilan από τη Σουηδία και οι  Death Hawks από τη Φινλανδία, αλλά υπάρχουν εκατοντάδες συγκροτήματα.

Στο “Två” τα folk στοιχεία ήταν εμφανώς εντονότερα σε σύγκριση με το “Högtid” και οι αναφορές στην ένδοξη 70s prog/folk σκηνή της χώρας σας (και εν γένει τη σκανδιναβική σκηνή) και είχαμε τη χαρά να ακούσουμε ξανά μια μελωδία που είχαμε πρωτοακούσει από τους Kama Loka το 2012. 0005496162_10Ποια albums θα ξεχωρίζατε από αυτή τη 70s σκηνή ως τα πιο επιδραστικά για τη μουσική των Agusa;

Kebnekajse: Blue album, Mikael Ramel: Till Dej, Fläsket Brinner: First album, Trettioåriga Kriget: First album; Krigssång, Kvartetten Som Sprängde: Same title, Arbete & Fritid: Album 1973, Bo Hansson: Sagan om ringen.

Τι να περιμένουμε από το τρίτο album των Agusa; Υπάρχει πιθανότητα να ακούσουμε στίχους σε επόμενο δισκο σας; Αν ναι, σε ποια γλώσσα;

όταν ξεκινήσαμε κανείς δεν ήθελε να τραγουδάει και στραφήκαμε στην ορχηστρική μουσική από αναγκαιότητα, κάτι το οποίο μας βόλευε γιατί μας επέτρεπε να συγκεντρωνόμαστε στις συνθέσεις και ταυτόχρονα να είμαστε και αυθόρμητοι. Τώρα η Jenny λέει ότι θάθελε να τραγουδάει επομένως σχεδιάζουμε και φωνητικά στο μέλλον, πιθανότατα στα σουηδικά αλλά τίποτα δεν έχει αποφασιστεί ακόμη. Η μουσική εξελίσσεται από τότε που γράφτηκε και μερικές μελωδίες έχουν αλλάξει σημαντικά επομένως σκεφτόμαστε να βγάλουμε ένα ζωντανό (live) άλμπουμ.

O ήχος των Agusa καλύπτει κυρίως την early 70s περίοδο. Υπάρχουν πράγματα εκτός 70s που ακούτε και θεωρείτε ότι σας έχουν επηρεάσει;

Οτιδήποτε μας περιβάλλει θα μας επηρεάσει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο είτε αυτό μας αρέσει είτε όχι. Ωστόσο, η αρχή της δεκαετίας του ’70 ήταν μία εποχή μεγαλύτερης ελευθερίας και πάντα ανατρέχουμε σ’ αυτήν για να αντλήσουμε τη δύναμη που χρειαζόμαστε σήμερα σ’ αυτούς τους δύσκολους καιρούς.

Agusa photo 1Πώς βλέπετε την άνθιση του underground σε παγκόσμιο επίπεδο τα τελευταία χρόνια, κατά τα οποία οι ανεξάρτητες κυκλοφορίες είναι και πάλι πλειοψηφία και οι μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες έχουν αποδυναμωθεί; Πόσο βοηθά αυτό εσάς;

Είναι δύσκολο να πει κανείς αν αυτό γίνεται για το καλό ή το κακό της μουσικής γενικά. Είναι πιο εύκολο να βγάλεις ένα δίσκο τώρα αλλά είναι δύσκολο να τον ακούσει κάποιος γιατί υπάρχουν τόσοι δίσκοι που βγαίνουν πια! Ίσως μόνο ο χρόνος μπορεί να αποφανθεί για το τι καλό έγινε. Σίγουρα έχουμε επωφεληθεί από τη στιγμή που ο Tobias έχει τη δική του παραγωγή και κυκλοφορεί ότι θελήσει αλλά ένας δίσκος απαιτεί προώθηση και αυτό στοιχίζει, κάτι που δεν μπορούμε να υποστηρίξουμε αυτή τη στιγμή.

Πιστεύετε ότι τα πάντα στη μουσική έχουν πλέον παιχτεί;

Όχι.

Daevid Allen, Chris Squire, Edgar Froese, Lemmy, David Bowie. Πέντε μεγάλες απώλειες που μεγαλούργησαν στα 70s. Με ποιον από τους πέντε θα θέλατε περισσότερο να συνεργαστείτε αν είχατε την ευκαιρία και με ποιον όχι (αν υπάρχει);

Όλοι έκαναν ό,τι καλύτερο μπορούσαν στην αρχή της δεκαετίας του ’70 φυσικά αλλά από τότε η παιδεία/κουλτούρα αντιμετωπίζει μία μεγάλη παρακμή. Οι Agusa ωστόσο θα ήθελαν πολύ να έχουν συνεργαστεί με όλους αυτούς τους μύθους! Θα ήταν μεγάλη τιμή!

Ποιο είναι το αποτύπωμα που θα θέλατε να αφήσετε σαν συγκρότημα;

Διατηρούμε το πνεύμα της κοινοκτημοσύνης και της επανάστασης του χτες ζωντανό και το μεταλαμπαδεύουμε στην επόμενη γενιά. Αυτό ελπίζουμε ή τουλάχιστον το προσπαθούμε!

Με αφορμή την επίσκεψή σας στην Ελλάδα, ποια είναι η επαφή σας με την ελληνική progressive rock / psychedelic σκηνή;

Μας αρέσουν οι Socrates, Axis, Iraklis, Nostradamus, Aphrodite’s Child

Θα χαρούμε πολύ να σας δούμε στη σκηνή του six d.o.g.s. στις 12 Φεβρουαρίου με τους Methexis (κλικ). Τα τελευταία λόγια είναι δικά σας.

Είμαστε όλοι πολύ ενθουσιασμένοι και θα είναι εκπληκτικά! Σας ευχαριστούμε για το χρόνο που αφιερώσατε! Θα σας δούμε εκεί!

agusa+methexis

1 Trackback / Pingback

  1. Agusa, Methexis @ six d.o.g.s., 12-02-2016 | ProgRocks.gr

Υποβολή απάντησης