[Self-Released, 2017]
Intro: Dimitris Kaltsas
31 / 08 / 2017
Babel Trio is a new band that does not sound like any other, and this is not a figure of speech. As they themselves (pretty accurately) describe their own music: Babel Trio characterized by creating a progressive folk rock, psychedelic music code, rooted in the island of Crete and the Aegean sea. The combination of electric lute, bass and drums is original in both line-up and style. Drawing musical components from at least three continents, with the traditional, progressive and experimental elements being uniquely combined, Babel Trio introduce themselves with their debut, Roots Electrified.
[bandcamp width=650 height=120 album=4217159643 size=large bgcol=ffffff linkcol=0687f5 tracklist=false artwork=small]
A new sense of Babelism!
Thank God who confused the languages of men in the tower of Babel back then, so we could communicate through music …
So, Babelism. This is what happens when three musicians decide to engage their knowledge with their love for music, not just the music they are used to playing, but also the music they listen and experience around them. Michalis Avlonitis on electric bass, Dimitris Sideris on electric lute (!) and Trikalero on the drums. It is worth noting that the electric lute is a newborn member in the world of musical instruments designed and manufactured by Dimitris Sideris (for more information watch the documentary Lute Electric by Vassilis Dimitriadis and Michalis Geraniou).
Babel Trio themselves define their music as progressive rock, a psychedelic musical code that uses a variety of aesthetic references based on the music of Crete and the Aegean. Based on the above, they make their debut with Roots Electrified.
The first track is Broken Doga, where the oriental molecules of the electric lute blend in with heavy sound and the party begins. The album continues with the more jazz-fusion based Algorithms till we get to Karouzos Dialog, where we have the musical investment in Nikos Karouzos’ poem First Dialogue with the voice of the poet himself reciting, and at the end the listener is unexpectedly surprised by an amazing performance by all three musicians. Next, it’s time for a relaxing interstellar journey to Pleiades and then the swirling of Circular, so that the experimentation with the ebow on the electric lute in V.L.O. will sound perfectly normal. The influences and intense experimental mood of the band are clarified in the ‘disintegration’ of a Cretan traditional song type in Rizitiko. Pacharde, the catchy hit of Babel Trio’s live appearances comes one step before the end of the album, which closes with my personal favorite Wick which explains why music is nice to blend all of its genres.
Babel Trio try to refute Karouzos who mentions “We did not listen to a music worthy of our emotions” and in my opinion they manage to do so. Until of course they try to do it once more in a future sophomre album which we will expect with the same anticipation as this one.
9 / 10
Democrates Chamalidis
2nd opinion
The release of the album Roots Electrified came after its contents had already matured in the ears of the audience of Crete, which had been initiated to the sounds of Babel Trio for some time, through their consistent presence at concerts and festivals. The wide audience now has the opportunity to meet them through their wonderful debut. Babel Trio graft traditional elements in their music without being cheesy, manage to jam à la Kyuss genuinely and not pretentiously and through a fusion playing which sometimes unfolds in a psychedelic manner, transport the listener to the inaccessible beaches of the south, combining the summer climate Of Sougia with the sophistication of Kazantzakis.
8 / 10
Ilias Goumagias
[Self-Released, 2017]
Εισαγωγή: Δημήτρης Καλτσάς
31 / 08 / 2017
Οι Babel Trio είναι ένα πρωτοεμφανιζόμενο τρίο που δε μοιάζει με κανένα άλλο και αυτό δεν είναι σχήμα λόγου. Όπως οι ίδιοι (απόλυτα εύστοχα) περιγράφουν τη μουσική τους: Το Babel Trio χαρακτηρίζεται από τη δημιουργία ενός progressive rock, ψυχεδελικού μουσικού κώδικα που χρησιμοποιεί ποικίλες αισθητικές αναφορές έχοντας ως βάση τις μουσικές της Κρήτης και του Αιγαίου. Ο συνδυασμός ηλεκτρικού λαούτου, μπάσου και ντραμς πρωτοτυπεί τόσο σε σύνθεση όσο και σε ουσία. Αντλώντας μουσικά συστατικά από τρεις τουλάχιστον ηπείρους, με το παραδοσιακό, το προοδευτικό και το πειραματικό στοιχείο να συνδυάζονται μοναδικά, οι Babel Trio μας συστήνονται με το ντεμπούτο τους Roots Electrified.
[bandcamp width=650 height=120 album=4217159643 size=large bgcol=ffffff linkcol=0687f5 tracklist=false artwork=small]
Και εγένετο Babelιασμός!
Πάλι καλά που ο θεός εκεί στον πύργο της Βαβέλ μας σύγχυσε την γλώσσα ώστε να συνεννοούμαστε με την μουσική…
Μπαμπελιασμός λοιπόν. Αυτό ακριβώς συμβαίνει όταν τρεις μουσικοί αποφασίζουν να μπλέξουν τις γνώσεις τους με την αγάπη τους για τη μουσική, όχι μόνο αυτή που συνηθίζουν να παίζουν, αλλά και που ακούν και βιώνουν γύρω τους. Μιχάλης Αυλωνίτης στο ηλεκτρικό μπάσσο, Δημήτρης Σιδερής στο ηλεκτρικό λαούτο (!) και Trikalero στα τύμπανα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ηλεκτρικό λαούτο είναι ένα νεογέννητο μέλος στον κόσμο των μουσικών οργάνων σε σχεδιασμό και υλοποίηση από τον Δημήτρη Σιδερή (για περισσότερες πληροφορίες δείτε το ντοκιμαντέρ «Λαούτο ηλεκτρικό» των Βασίλη Δημητριάδη, Μιχάλη Γερανιού).
Οι ίδιοι οι Babel Trio αυτοπροσδιορίζουν την μουσική τους ως progressive rock, ψυχεδελικού μουσικού κώδικα που χρησιμοποιεί ποικίλες αισθητικές αναφορές έχοντας ως βάση τις μουσικές της Κρήτης και του Αιγαίου. Με βάση τα παραπάνω κάνουν το ντεμπούτο τους με τον δίσκο Roots Electrified.
Πρώτο κομμάτι το Broken Doga όπου τα ανατολίτικα μόρια του ηλεκτρικού λαούτου μπλέκουν με την σκληράδα του ήχου και το γούστο ξεκινάει. Συνέχεια με το πιο jazz-fusionίστικο Algorithms, ώστε να περάσουμε στο Karouzos Dialog, όπου έχουμε την μουσική επένδυση στο ποίημα «Διάλογος πρῶτος» του Νίκου Καρούζου και απαγγελία με τη φωνή του ποιητή, όπου στο τέλος κορυφώνεται απροσδόκητα με ένα εκπληκτικό παιχτικό ξέσπασμα. Αμέσως μετά ακολουθεί ένα χαλαρωτικό διαστρικό ταξίδι ως τις Pleiades για να έρθει ο στροβιλισμός του Circular, ώστε ο πειραματισμός με το ebow σε ηλεκτρικό λαούτο στο V.L.O. να φαντάζει απόλυτα φυσιολογικός. Οι επιρροές αλλά και οι έντονα πειραματικές διαθέσεις της μπάντας αποσαφηνίζονται στην αποδόμηση ενός ριζίτικου στο Rizitiko. Το πορωτικό χιτάκι των συναυλιών τους Pacharde έρχεται ένα βήμα πριν το τέλος του δίσκου, που κλείνει με το προσωπικά αγαπημένο Wick που εξηγεί γιατί η μουσική είναι ωραίο να πλέκει όλα τα είδη της.
Οι Babel Trio προσπαθούν να διαψεύσουν τον Καρούζο που λέει ότι «Μια μουσική άξια των συγκινήσεων μας δεν ακούσαμε» και κατ΄εμέ τα καταφέρνουν. Μέχρι πάντα να το ξαναπροσπαθήσουν σε μελλοντική δουλειά τους που θα την περιμένουμε με την ίδια ανυπομονησία όπως μέχρι τώρα.
9 / 10
Δημοκράτης Χαμαλίδης
2η γνώμη
Η κυκλοφορία του album Roots Electrified προέκυψε αβίαστα, με το περιεχόμενό του να έχει ήδη ωριμάσει στα αυτιά του κοινού της Μεγαλονήσου, το οποίο έχει μυηθεί στους ήχους των Babel Trio εδώ και καιρό, μέσα από τη συνεπή τους παρουσία σε συναυλίες και φεστιβάλ.Το ευρύ κοινό έχει πλέον την ευκαιρία να τους γνωρίσει μέσα από μία εξαιρετική δουλειά. Oι Babel Trio μπολιάζουν παραδοσιακά στοιχεία στη μουσική τους χωρίς να γίνονται γραφικοί, καταφέρνουν να τζαμάρουν à la Kyuss με τρόπο γνήσιο και όχι επιτηδευμένο και μέσα από ένα fusion παίξιμο που ενίοτε ξεδιπλώνεται ψυχεδελικά, ταξιδεύουν τον ακροατή στις απάτητες παραλίες του Νότου, συνδυάζοντας το κλίμα καλοκαιρινής ραστώνης της Σούγιας με την εγκεφαλικότητα του Καζαντζάκη.
8 / 10
Ηλίας Γουμάγιας
Be the first to comment