Mother of Millions – Sigma

[ViciSolum Productions, 2017]

Εισαγωγή: Δημήτρης Καλτσάς
Μετάφραση: Αλέξανδρος Μαντάς
16 / 10 / 2017

Η πρώτη μας επαφή με τους Αθηναίους Mother of Millions ήταν στο ντεμπούτο τους Human (οι κριτικές μας εδώ). To δεύτερο album τους, Sigma, έρχεται να επιβεβαιώσει πως ο αρχικός ενθουσιασμός ήταν απόλυτα δικαιολογημένος και ότι δεν πρόκειται απλά για μία ελπιδοφόρα μπάντα. Το στήσιμό τους πλέον είναι απόλυτα επαγγελματικό, ο ήχος τους πιο δουλεμένος, οι ενορχηστρώσεις τους εμφανώς εξελιγμένες σε σχέση με το ντεμπούτο τους. Τα περί ακμάζουσας ελληνικής prog σκηνής χάνουν πια μέρος του νοήματός τους, όταν το εκτόπισμα έχει τόσο προφανώς διεθνές βεληνεκές.


 

When Sigma stands for superiority

Η πρώτη κριτική που έγραψα για το progrocks.gr ήταν για το ντεμπούτο των Mother of Millions, Human, και θυμάμαι την φοβερή εντύπωση που μου είχε κάνει αυτός ο alt-prog δίσκος του ελληνικού κουιντέτου. Οι θετικές εντυπώσεις συνεχίστηκαν με ένα live τους στο New Long festival που είχα παρακολουθήσει πριν κανα δυο καλοκαίρια και το αποκορύφωμα ήταν όταν άνοιξαν για τους Leprous στην Αθήνα (λεπτομέρειες εδώ). Αυτό το live με τους Leprous νομίζω ότι έσπειρε το σπόρο της αλλαγής τους από to alt-prog σε ένα πιο πειραματικό prog metal που λοξοκοιτά προς το progressive rock.

Στο Sigma η μπάντα παραμένει σε πολύ υψηλό επίπεδο τεχνικά, με τα πλήκτρα αυτή τη φορά να παίζουν πιο ουσιαστικό ρόλο στα κομμάτια τους, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το rhythm section ή η κιθάρα υστερούν. Βέβαια, ο πήχης των συνθέσεων έχει ανέβει πάρα πολύ και η παραγωγή εκτός από δυνατή και καθαρή είναι τόσο μελετημένη που δίνει μια αίσθηση συνοχής σε όλο τον δίσκο. Οι Mother of Millions παραμένουν επηρεασμένοι από τους Tool κατά βάση, όμως σε αυτόν τον δίσκο έχουν μπολιάσει τον ήχο τους με στοιχεία από Leprous, Gravitysays_i στο ομώνυμο τραγούδι και λίγο The Mars Volta.

Βέβαια δεν έχουν αποκοπεί από το παρελθόν τους, καθώς ειδικά τα πρώτα τραγούδια του δίσκου θα μπορούσαν να βρίσκονται άνετα στο Human, όμως καθώς κυλά ο δίσκος τα κομμάτια μας παρουσιάζουν ένα νέο πρόσωπο της μπάντας πιο μελωδικό με χαρακτηριστικά παραδείγματα τα Rome (The Mars Volta που λέγαμε) και Collision, ενώ τα ορχηστρικά Τheir Passage, The Light και The Rapture δείχνουν την ικανότητα της μπάντας να συνθέτει με avant-garde έως και υποψία ελληνικών παραδοσιακών στοιχείων. Βέβαια το αποκορύφωμα του δίσκου κατά την άποψή μου είναι το Spiral που με την djent-like κιθάρα, τα tribal τύμπανα, τα ταξιδιάρικα πλήκτρα και το μελωδικό refrain του δείχνει την ικανότητα της μπάντας να γράφει πραγματικά «μεγάλα» κομμάτια.

Στον δεύτερό τους δίσκο οι Mother of Millions μας παραδίδουν 40 λεπτά πολύ ποιοτικού προοδευτικού metal, έναν δίσκο κλάσεις ανώτερο του προκατόχου του, έναν δίσκο συμπαγή, έναν δίσκο με προσωπικότητα, έναν δίσκο που ακούγεται από την αρχή μέχρι το τέλος χωρίς να έχει αδύναμες στιγμές. Κατά την άποψή μου πρόκειται για έναν δίσκο που κοιτά στα μάτια οποιαδήποτε κυκλοφορία του alt-prog χώρου απ’ όπου και αν προέρχεται. Πρόκειται για έναν από τους καλύτερους δίσκους της χρονιάς.

8.5 / 10

Γιάννης Βούλγαρης

 

2η γνώμη

 

Δεύτερος δίσκος για τους Mother of Millions και δεύτερο πρόσωπο (ή είναι το ίδιο) να μας κοιτάει κατάματα σαν να μας ζητάει να απολογηθούμε. Το Sigma έχει στο ίδιο ηχητικό μοτίβο και αισθητική που τέθηκαν στον προκάτοχο του, αλλά αυτή τη φορά πιο συγκροτημένα και ακόμα πιο ώριμα. Crossover / alt prog ήχοι, με στιβαρό rhythm section το οποίο δένει ωραία με τα κοφτά riff στις κιθάρες. Τα φωνητικά όπως ήταν αναμενόμενο εξυπηρετούν στο έπακρο τη μουσική αφού δίνουν έμφαση στα heavy μέρη και φορτίζουν συναισθηματικά τα πιο μελωδικά. Πέρα από τους «παραδοσιακούς» alt-prog ήχους, η μπάντα συνεχίζει να εμπλουτίζει τις ενορχηστρώσεις της με ανατολίτικα στοιχεία και πιο παραδοσιακά όργανα που κάνουν την όλη εμπειρία του δίσκου ακόμα πιο ξεχωριστή. Μετά την κυκλοφορία του Human υπήρχε μια συγκρατημένη αισιοδοξία για το μέλλον της μπάντας. Πλέον νομίζω ότι το μέλλον είναι εδώ και το Sigma βοηθά στην προώθηση ολόκληρης της ελληνικής σκηνής.

9 / 10

Λευτέρης Σταθάρας