Bent Knee – Land Animal

[InsideOut, 2017]

Εισαγωγή: Δημήτρης Καλτσάς
31 / 07 / 2017

Όταν δημοσιοποιήθηκε η έναρξη της συνεργασίας των Bent Knee με την InsideOut το νέο εξέπληξε πολλούς, καθώς η συγκεκριμένη εταιρεία δεν μας έχει συνηθίσει σε τόσο ποιοτικές επιλογές συγκροτημάτων. Συνήθως από την εν λόγω δισκογραφική προτιμούνται πιο επιφανειακά λαμπερές περιπτώσεις που έχουν μεγάλη απήχηση ειδικά στο metal κοινό, συχνά περισσότερο από αυτό του prog. Ειδικά για το λόγο αυτό, το Land Animal προκαλεί το ενδιαφέρον μας ακόμα περισσότερο, πόσο δε μάλλον καθώς έπεται του εξαιρετικού Say So (οι κριτικές μας εδώ).


 

Καλλιτεχνική σταθεροποίηση

Οι Bent Knee επιστρέφουν μετά το εξαιρετικό Say So, με ένα δίσκο που φιλοδοξεί να φτάσει τον προκάτοχό του. Το ύφος που η μπάντα αποκρυστάλλωσε στο – πολύ σημαντικό για τη πορεία τους – Say So, μοιάζει να είναι και η βάση των ολόφρεσκων συνθέσεων που κοσμούν το Land Animal. Το βασικό ερώτημα που προκύπτει είναι αν η ποιοτική στάθμη παραμένει στα ίδια επίπεδα που μας έχουν συνηθίσει.

Η φωνάρα της Courtney Swain παραμένει το βασικό χαρακτηριστικό της μουσικής των Bent Knee. Το φωνητικό της εύρος και η μεγάλη γκάμα εκφραστικών τρόπων που έχει στη φαρέτρα της, τραβούν με το καλημέρα το ενδιαφέρον του ακροατή. Ενδιαφέρον που δεν θα παρέμενε για πολύ αν δεν βοηθούσε ο πολύ ιδιαίτερος τρόπος με τον οποίο η μπάντα «κατασκευάζει» τη μουσική της. Ο συνδυασμός της pop με την avant-garde που επιχειρούν είναι πολύ ιδιαίτερος και πολύ επικίνδυνος συνάμα. Ο τρόπος όμως που δένουν αισθητικά το τελικό αποτέλεσμα δεν αφήνει κανένα περιθώριο για παρερμηνείες. Οι Bent Knee έχουν βρει πλέον και επίσημα το ολοδικό τους ύφος και πάνω του μπορούν να χτίσουν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. Το σημαντικότερο είναι πως δεν ψάχνουν την εμπορική επιτυχία μέσω της pop δεινότητας, την οποία και ξεκάθαρα διαθέτουν, αλλά περιπλέκουν την κατάσταση, προ(σ)καλώντας τον ακροατή να στρέψει την προσοχή του και όλη την εγκεφαλική του δραστηριότητα στην ακρόαση του δίσκου. Οι λίγες υφολογικές διαφορές σε σχέση με το Say So παρατηρούνται στις περισσότερες ήπιες στιγμές που υπάρχουν εδώ, αλλά και στην προσπάθεια για λιγότερες και όχι τόσο απότομες αλλαγές ύφους. Το Land Animal είναι κάπως πιο συγκροτημένο ως σύνολο, αν και οι κορυφές του είναι λιγότερες (το ομώνυμο και το Terror Bird αποτελούν σίγουρα τέτοιες). Τα παιξίματα των μουσικών είναι άψογα όπως ήταν αναμενόμενο, αλλά σχεδόν σε καμιά περίπτωση δεν αποκτούν «χαρακτήρα», αφού η βασική επιδίωξη είναι η ανάδειξη της φωνής και των συνθέσεων.

Το Land Animal αποτελεί το σαφέστατο βήμα καλλιτεχνικής σταθεροποίησης των Bent Knee. Η κυκλοφορία του ένα μόλις χρόνο μετά το Say So, το καθιστά μικρό αδερφάκι του και φανερώνει την προσπάθεια της μπάντας να καταγράψει άμεσα τον συνθετικό της οίστρο. Όλα τέλεια ως εδώ, αλλά στο επόμενό τους δισκογραφικό βήμα οφείλουν να κάνουν μια μεγαλύτερη και πιο γενναία ανανέωση.

8 / 10

Κώστας Μπάρμπας

 

2η γνώμη

 

Οι Bent Knee είναι από αυτές τις σπάνιες περιπτώσεις που η αρχικά θετική εντύπωση που σου δημιουργούν επιβεβαιώνεται συνεχώς σκαλίζοντας το υλικό τους. H φωνή της Courtney Swain τριγκάρει ακαριαία τις αισθήσεις σου και η μουσική που συνθέτουν ως γκρουπ διατηρεί το ενδιαφέρον του ακροατή αμείωτο. Το Land Animal κυκλοφορεί μέσω της InsideOut (η καλύτερη κυκλοφορία της εταιρείας εδώ και αρκετά χρόνια), ένα χρόνο μετά το Say So που κρίνεται αν όχι καλύτερο, τουλάχιστον ισάξιο. Συνθέσεις που πατάνε σε πολλές επιρροές και δεν τρεκλίζουν, λεπτοδουλειά στις ενορχηστρώσεις των συνθέσεων με σκοπό την εναλλαγή ύφους από κομμάτι σε κομμάτι, φωνητικές μελωδίες που συναρπάζουν τόσο με τις τεχνικές απαιτήσεις τους, όσο και με την εκφραστικότητα της ερμηνείας τους. Οι Bent Knee πλέον αποτελούν κομμάτι της elite. Όχι αυτής που λυμαίνεται γνωστά βρετανικά περιοδικά και sites που ονοματίζουν ως prog οτιδήποτε αναπαράγει πολυπλοκότητα, αλλά της elite που μπορεί να ακουμπήσει πιο μεγάλα ακροατήρια, γιατί η μουσική της είναι αυθεντικά όμορφη, ποιοτική, τεχνική και πηγάζει τόσο από την ψυχή όσο και από το μυαλό των μελών που απαρτίζουν την μπάντα.

9 / 10

Αλέξανδρος Τοπιντζής

By using the ProgRocks.gr website you agree to our use of cookies. ☒Accept