Agusa, Methexis @ six d.o.g.s., 12-02-2016

 Από τον Ηλία Γουμάγια

 

Αν η πρόσφατη ανίχνευση βαρυτικών κυμάτων επιβεβαιώνει τη θεωρία του Αϊνστάιν, αποτελώντας ίσως τη σπουδαιότερη ανακάλυψη της εποχής μας, μήπως το live των Agusa και Methexis την ώρα που οι κινητοποιήσεις των αγροτών λάμβαναν χώρα στην πλατεία Συντάγματος αποτελεί απόδειξη της θεωρίας των παραλλήλων συμπάντων; Το σίγουρο είναι πως όσοι μπήκαν στον κόπο να επισκεφτούν το six d.o.g.s. το βράδυ της Παρασκευής δικαιώθηκαν στο μέγιστο βαθμό, και ιδιαίτερα όσοι διένυσαν αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα από διάφορα σημεία της χώρας. IMG_5410Βλέπετε, το να παρακολουθήσει κάποιος δύο σπουδαία σχήματα του προοδευτικού ήχου εν τη γενέσει τους, σε απόλυτα underground συνθήκες, είναι μία ευκαιρία που σπάνια συναντάς.

Το κλίμα στην είσοδο του club ήταν ιδιαίτερα παρεΐστικο. Όσοι έρχονταν είχαν απόλυτη συνείδηση του τι επρόκειτο να παρακολουθήσουν. Ανάμεσα σε αυτούς αρκετοί αγαπημένοι φίλοι και συνολικά 12 συντελεστές του ProgRocks.gr. Μετά τις χαιρετούρες και τους εναγκαλισμούς, ήρθε η ώρα να περάσουμε την πόρτα της εισόδου. Ο χώρος είχε αρκετό κόσμο χωρίς να είναι ασφυκτικά γεμάτος. Με απλά λόγια,ο κόσμος ήταν “όσος έπρεπε”.

Λίγο μετά τις 21:00 ξεκίνησαν οι Methexis του ταλαντούχου κυρίου Κίσσονα. Το πρώτο επίσημο live μίας μπάντας η οποία έκανε ιδιαίτερη αίσθηση δισκογραφικά τόσο εντός (κλικ) όσο και εκτός Ελλάδος τη χρονιά που μας πέρασε. Στα πενήντα λεπτά περίπου που έπαιξαν με εξαιρετικό σε γενικές γραμμές ήχο, απολαύσαμε ένα περιεκτικότατο και πανέξυπνα δομημένο setlist με κομμάτια κυρίως από την τελευταία δουλειά της μπάντας αλλά και από το “The Fall Of Bliss” του 2011.

IMG_5387

Χωρίς να θέλω να αδικήσω τα μέλη της (ούτως ή άλλως) εξαιρετικής μπάντας, αυτό που έμεινε από την εμφάνισή τους ήταν η καταπληκτική σκηνική παρουσία του Νικήτα Κίσσονα. Μέχρι να τον δούμε μπροστά μας, γνωρίζαμε ότι είναι εξαιρετικός συνθέτης. Στο live καταλάβαμε ότι είναι και καταπληκτικός frontman. Τι εννοώ; Εννοώ πως, όταν βλέπεις επί σκηνής έναν alternative τύπο που κάνει εκπληκτικά πράγματα στην κιθάρα, χειρίζεται μαεστρικά τα πετάλια και τον ήχο και ταυτόχρονα όχι μόνο ερμηνεύει αλλά κινείται κιόλας με απαράμιλλη (και δουλεμένη) θεατρικότητα (απόδειξη η ερμηνεία του στο “Lines On A Bust”) και αυτός δεν είναι ο Steve Vai, τότε σίγουρα πρόκειται για κάποιον που -αν μη τι άλλο- θα πρέπει να θεωρείται σπουδαίος. Οι Methexis κέρδισαν τον κόσμο που είχε “άγνοια κινδύνου”, το γεγονός ότι κάποιοι δε γνώριζαν πως στο “Suiciety” δεν τραγουδάει ο Κίσσονας αλλά ο Joe Payne (The Enid) δεν απασχόλησε κανέναν και όσοι γνώριζαν, είδαν ένα μουσικό αστέρι να ανατέλλει -σε ηγετικό πια ρόλο- σε συναυλιακό επίπεδο.

IMG_5588

Μετά το μικρό διάλειμμα, έφτασε η στιγμή για το κοινό να μπει στη χρονοκάψουλα των Agusa για περίπου μία ώρα και είκοσι λεπτά και εκείνοι υπηρέτησαν με απόλυτη συνέπεια την αποστολή τους. Απέδωσαν τα κομμάτια καλύτερα από τις studio εκτελέσεις τους (και ήταν πιστοί στα όσα μας είχαν πει εδώ) και λαμβάνοντας το ιδιαίτερα θετικό feedback του κοινού, έπαιξαν ελεύθερα και ξεδίπλωσαν μπροστά μας το πανάρχαιο παγανιστικό σκανδιναβικό ηχόχρωμα της μουσικής τους μέσα από ατόφιο και απόλυτα ειλικρινές 70’s psych-prog. Δικαίωσαν δε απόλυτα το ProgRocks.gr που επέλεξε το Högtid ως κορυφαίο album του 2014 (κλικ).

IMG_5567Η Jenny Puertas ξεχώρισε, δίνοντας το “κάτι παραπάνω” με το φλάουτό της αλλά και (αναπόφευκτα) ως πανέμορφη γυναικεία παρουσία, όμως εκείνος που πραγματικά συγκλόνισε ήταν ο Mikael Ödesjö. Κιθαρίστας “παλαιάς κοπής” με επιβλητική σκηνική παρουσία, σχεδόν γυρισμένος πλάτη στο κοινό, θα έλεγε κανείς ότι “διεύθυνε” τη μπάντα. Με ένα ιδιαίτερα τολμηρό και παράλληλα φιλόδοξο παίξιμο, που όμοιό του μπορεί να ακούσει κανείς μόνο στα 70s από πολύ σπουδαίους κιθαρίστες της εποχής, κάθε νότα του, είτε στα ρυθμικά, είτε στα οργιώδη solo είχε ιδιαίτερη “βαρύτητα”. Σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, ο ζεστός ήχος του Hammond υπό τον Jonas Berge «έντυσε» με απόλυτα vintage χρώμα τη βραδιά, ενώ η έκπληξη ήρθε από το drumming του Tim Wallander, από το οποίο απολαύσαμε δυναμικές που (λογικά ίσως) δεν είχαμε ακούσει στα δύο albums της μπάντας. Αθροίζοντας και το ευθύ και άμεσο παίξιμο του Tobias Petterson στο μπάσο, η πεντάδα από τη Σουηδία τα κατάφερε, όχι απλά ως ξεχωριστές μονάδες, αλλά ως δεμένο σύνολο που φανερά οδηγείται από την ίδια τη μουσική και ζωντανά (live) αποδίδει με άνεση πολύ πιο εύστοχα, όσο παράδοξο κι αν ακούγεται ίσως αυτό. Οι Agusa κατάφεραν να μας ενθουσιάσουν και –το σημαντικότερο- να μας κάνουν να χαμογελάμε για όλη την υπόλοιπη βραδιά φεύγοντας από το six d.o.g.s. Η σπουδαιότερη στιγμή τους ήταν πιθανότατα το encore, όταν το ψυχεδελικό background βάφτηκε στα χρώματα του “In The Court Of The Crimson King” και έπαιξαν το δεύτερο μέρος του “Gånglåt från Vintergatan” αφήνοντάς μας με το στόμα ανοιχτό να αποχωρούμε από το χώρο παραπατώντας.

IMG_5553

Δε γνωρίζουμε πόσοι από το κοινό της συναυλίας ανήκουν στην κατηγορία του “πρωτοδισκάκια” μπορούμε όμως με απόλυτη σιγουριά να πούμε ότι μετά το live των Agusa-Methexis στην Αθήνα όλοι μας ανεξαιρέτως μπήκαμε στην κατηγορία του “πρωτολαϊβάκια”. Πολλά συγχαρητήρια στο Sound Effect Records για τη διοργάνωση, για μία γνήσια underground βραδιά που θα θυμόμαστε όλοι μας για καιρό.

 

Φωτογραφίες: Άρτεμις Κονδυλοπούλου  artemis-schubert.com